Friday, November 12, 2010

Tips Makeup Untuk Hari Pernikahan


Lebih penting korang mempunyai penampilan terbaik pada hari tertentu dari pada hari yang lain, dan tidak ada hari yang lebih penting dari pada hari pernikahan korang..(yang dah nikah..diam-diam je)  Ini adalah satu2nya hari (semoga) dimana korang dijamin menjadi bintang dari acara tersebut,(HANYA BINTANG UNTUK SATU HARI..SEBAB TU DI GELAR RAJA SEHARI>>HAHAHA>>) ini adalah hari dimana semua teman dan keluarga akan melihat korang pada saat yang sama ini adalah hari dimana korang berkomitmen untuk menghabiskan sisa waktu dalam hidup korang dengan seseorang yang korang cintai..
U olz harus mempunyai penamilan terbaik lebih dari pada orang lain, jadi untuk membantu u olz, TINNY nak SHARING beberapa tips terbaik untuk u olz agar terlihat cantik pada hari pernikahakan..
Sebelum i terus taip entry ni..i nak cakap sesuatu..
"Saya memang belum kawen dan tak tahu menahu pun bab-bab kawen ni..Tips ni pun saya GOOGLE.. Tapi..saya ada kawan yang bakal jadi RAJA SEHARI..hehehehe..lepas i publish Entri ni..i nak tag dia kat fesbuk..jeng..jeng..jeng..! hehe.. (Selamat Pengantin baru Nurul Fatihah) Ngeee...."

Ote geng.. Ini tips-tips agar terlihat cantik di hari u olz yang bakal menjadi "RAJA SEHARI"..
  • jauh sebelum hari besar u olz, sebaiknya u olz melakukan perawatan kulit dan kuku. ingat, cantik memerlukankan waktu, kulit yang halus dan kuku yang indah tidak dapat dihasilkan dalam sehari..
  • hindari sinar matahari..(takan terperap dalam rumah..haha)
  • sediakan waktu yang banyak pada pagi hari sebelum pernikahan untuk makeup
  • jika memungkinkan, lakukan percubaan make up dan perawatan rambut satu atau dua bulan sebelumnya
  • pernikahan u olz sangat SPESIAL, jadi jangan takut untuk menggunakan make up yang ekstrim yang diluar dari batas normal  make up u olz.. (ala..sekali-sekala guna celak tebal-tebal..ngeeee..)
  • seboleh mungkin hindari garis hitam sekitar mata atau bibir ( Panda tak cantik jadi raja sehari)
  • gunakan make up yang klasik dari pada make up yang merupakan trend terbaru
  • minta mama u olz  untuk membawa beberapa peralatan make up, untuk mengantisipasi keadaan ketika anda perlu melakukan make up ditengah2  acara pernikahan anda

Selamat membaca bakal-bakal RAJA SEHARI..Semoga bahagia ke anak cucu... saya ni lambat lagi...hahahaha...

2 comments:

  1. tq bg info. huhu tbe2 rase teruja nak kawen. huhu gatal lah i nih -.-

    ReplyDelete
  2. welcom dear...hehe.. takpe gatal sekali sekala...hehehe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...