Friday, November 26, 2010

Post ENTRI Dalam Blog

Selamat malam..TINNY boring..asyik menghadap lappy je..dahla lappy stuck..restart dua tiga kali...Hmmmm!!!..Oteylah..saya nak bagi tutorial lagi ni..tutorial yang kedua lak..tak tau nak post apa..so..lebih berfaedah bila masa BORING di manfaatkan dengan berkongsi ilmu..lalalala..Teruskan..mulalah tu nak banyak cakap!! 

TUTORIAL POST ENTRI DALAM BLOG..

Post entri dalam blog merupakan perkara yang paling asas bagi seorang blogger.  Dalam entri u olz akan menaip apa yang u olz sampaikan samada luahan rasa, perkongsian, info, show boyfren, girlfren ke.. hehe.. apa-apa je lah..blog korang hak korang lah kan..
Kat bawah ni ada semua langkah-langkah untuk post entri dalam blog u olz otey..
Buka link www.blogger.com (link ini diperlukan setiap kali anda hendak login kepada akaun blogger). Masukkan email dan password anda.

Pada paparan muka depan, klik pada 'new post'
  Masukkan tajuk untuk entri anda dan juga isi kandungan entri anda...bab ni mengambil masa yang lama kit..sapa yang rajin menaip tu baguslah..yang malas lak..kurangkan COPY & PASTE ye sayang!!..  Bila dah siap..klik pada button 'publish' 



Apabila sudah tekan button publish, siap untuk sebuah entri dalam blog korang.. (",)..iyeeeaahhh!! tepuk tangan....!! suka tak??.. 

kalau u olz hendak tengok 'rupa' entri  itu, klik pada 'view post'..kalau rasa masih ada kekurangan dan hendak edit, klik pada 'edit post'..kalau hendak menaip entri baru, klik pada 'create a new post' (u olz juga boleh mulakan dari awal dengan klik pada 'dashboard' pada bahagian atas-kanan)


Selamat mencuba Sayang!! 


Cedok-cedok dari : TUTORIAL




Lady Bug Note Generators

0 Org Budak Cute KLIK SINI KOMEN ENTRI TINNY:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...