Tuesday, November 9, 2010

BUTTER CHEESE CAKE

Hey geng...! Hari ni Chef Tinny nak share resipi baru... (chef kunun..macam lah pandai sangat masak..heheh) saya budak baru belajar...lalalalala.. Otey lah..lupakan si Chef Tinny tu.. 

Resipi kali ni pun ada Cheese juga.. "BUTTER CHEESE CAKE"... kalau u olz nak tahu..ni lah cake pertama saya buat sebelum try buat cake2 yang lain..hehehe..Apa-apa pun..First touch tau!..nanti la korang tengok "BEKAS TANGAN" saya tu..hahaha..



BUTTER CHEESE CAKE

Bahan-bahan: 
250g ( mentega / butter )
450g Butter Cheese Cake Mix
7 biji telur
100 Fresh Milk

Cara Menbuat:
  1. Pukul Butter sehingga terdapat sedikit cair..
  2. Masukan butter Cheese cake Mix
  3. Masukan fresh Milk
  4. Masukan telur satu biji demi satu biji...
  5. Bakar sehingga Masak.. 
I REPEAT.... bakar sehingga masak bukan  sehingga HANGUS!! hehe..

Hahaha..ni lah BEKAS TANGAN saya.. xctually cake ni kaler putih..Tapi saya yang memandai bagi warna pelangi kunun..haha..Gelak la korang! Jangan hanya pandang pada rupa tau.. Walaupun rupa buruk tapi SODAP nihh...
Try lah.. SIMPLE!

Pst/ xctually saya tak minat cake bakar... saya suka STIM CAKE... (",)

0 Org Budak Cute KLIK SINI KOMEN ENTRI TINNY:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...